අන් කලා කෘතීනට සාපේක්ෂ ව කවියක ගුණ-අගුණ කීම අපහසු ය. එක, කවියක් කියවා හමාර කරලීම අපහසු නිසා ය; දෙක, එය වටහාගැනීමට පාඨකයන් වන අප ප්රාමාණික කියවන්නන් ද යන්න ප්රශ්ණය මතුවීම හේතුවෙනි. ඒ නිසා කවි කියවීමේදී මා වඩාත් ඉවසිලිවන්ත වෙමි - වරද ඇත්තේ මගේ පැත්තේ ය යන පූර්ව නිගමනයක් වැන්නක් මා මනසේ හොල්මන් කරයි. ඉතින් කියවීම සෙමිනි. කියවාගෙන යද්දි මාත්රා ගණණට බෙදූ කවියක් ලෙස පෙනෙන්නේ නම්, එය පිට පැන්න විගස එය දැනෙන්නේ ය. නිසදැස් ආරක් නම්, එය තුලින් ම රසය සොයමි. එහෙත් විටෙක මේ කුමන දේ කරත්, කවිය තුලින් මනා රසාස්වාදයක් සොයා ගත නොහැකි වේ. පසු ගිය වසරේ රජත සම්මානය දිනූ සහෝදර මුහුණුවර එවන් කවි පොතකි; ආඛ්යාන කවිය විෂයෙහි වෙසෙසින් අන් කවීන්ගේ පැසැසුම් ලත් කුමාර හෙට්ටිආරච්චිගේ උක්ත කවි පොත එවන් තවෙකකි. එය මෙවර මෙතෙක් රජත සහ විද්යෝදය සම්මාන අවසන් වටයට නිර්දේශ විය. එහෙත් මට ඔහු ගේ මෙම සංග්රහයේ කවි අන්ත දෙකක ට වැටුණි - එම කවි වල අවංකබවක් ගම්ය වන විට භාවිත භාෂාව සහ ආකෘතියේ සුවිශේෂි බවක් නොවීය. අනෙක් විට, මනරම් බසකින් ලියූ කවි වල අරුත් අතින් සුවිශේෂි බවක් නුදුටුවෙමි.
ඇත්තෙන් ම මට මේ කවි සංග්රහයේ සිතට ඇල්ලු කවි පංති එක අතක ඇඟිලි ගණනක් තරමවත් නොතිබුණි. කබුකි මැද්දේ මහසෝනා, යක්කල හන්දියේ ඉඳං සේකරත් එක්ක සහ පැදුර ඉන් සුවිශේෂිය.
"කබුකි දැහැනට ම සමවැදමා නිහඬ ව සිටින අතරමෙන්න මගේ යටිහිත තුළයක්කු තොවිල් නටති
...
කබුකි නාඩගම බොඳ වීතොවිලෙ ම පපුවට වදිනාමගෙ ලේ ඇටමිදුළු පුරාදහාට පාලිය දුවනා"කබුකි මැද්දේ මහසෝනා
බොහෝ කවි පංති, යම් නිදහස් අදහස් ගලා ඒමක්, පැමිණි වේගයෙන් ම ලියූ ඒවා වැනිය. ඉන් කවි පංති රැසක කවියක, දෙකක අපූරු ප්රතිභාවන් දුටුව ද, හදිසියෙන් ලියා සංස්කරණයකින් තොරව පළ කල බවක් ඇඟවේ.
තුබුණ නම් හොඳ නේ ද සිහිවිය
( සාත්තර කියනා සොඳුරු ළඳ)"
විවෘතව ම පවසන්නේ නම්, මේ කෘතිය අප රට ප්රධාන සම්මාන දෙකක ම අවසන් වටයට නිර්දේශ වීමට තරම් දැයි මට නම් ගැටළුවක් මතු වේ.
(2019 ප්රකාශ වූ කාව්ය සංග්රහයන් කියවීම - 2 )
කාව්ය
සන්ථව ප්රකාශනයකි
No comments:
Post a Comment