මීට මාස එකහාමරකට පමණ පෙර, ගොඩගේ ගිය ගල අපූරු කවරයකින් යුත් මේ කෙටිකතා සංග්රහය අතට ගෙන නැවත තබා පැමිණියේ, නොදන්නියකගේ කෙටිකතා සංග්රහයක් කියවීමට කාලය මිඩංගු කිරීමට ඇති අකමැත්ත නිසා ය. ඒ කාලය සීමිත නිසා, හැකිතරම් පළමුව "හොඳම" පොත් කියවීමේ දොළෙනි. එහෙත් ඈ මෑතක ලත් ඇගයීමත් සමඟ මේ පොත මෑතක මිලදී ගෙන කියවූවෙමි.
එම නිර්මාණ කෙසේද යත්;
4- ඓතිහාසික කතාවක ට, විලක්ප අර්ථදැක්වීමක් ලබාදෙමින්, නිර්මාණය වී ඇති කෙටි කතාවකි, හරස් කැපුම. බුද්ධාරාජු යුගයේ ඔහු ට සිටි ශිෂ්යයෙකුත්, භේරුණ්ඩ පක්ෂියෙකු ඇති සීතාවක කොඩියත් ය මෙසේ අර්ථ ගැන්වී තිබෙනුයේ. ( පිටු 8ක කෙ
ටි කතාවකි )
5- පුරුෂයෙකු ට තම බිරිඳගෙන් එපිට කායික බැඳීමක් ඇති වන්නේ ද, එම කාන්තාව කෙසේ වුවත් යම් සිත් රිදීම්, මදි පුංචිකම් වලට මුහුණ දෙන්නීය. එවන් අවස්ථාවක්, අවම වචන ප්රමාණයක් භාඅවිතාවෙන් පිළිඹිබු වන කෙටිකතාවකි, දුම්. මුළු කෙටි ක
තාවට ම යන්තම් පිටු තුනක් වැය කොට ඇත. ( පිටු 9 1/2 සීමාව යන්තමින් පසුකරන කෙටි කතාවකි)
6- යොවුනෙකුට, සිත ඇදී යන යෞවනියක් හමු වන්නේ නම්, එය සිදු වන තැන, වටපිටාව, සමාජ තල ආදිය ගන්නේ දෙවෙනි තැනකි. එනමුදු, ඒ තරුණයා ගේ මුල් පිරුමේ ස්වභාවය සමාජ තත්ත්වයන් මගින් තීරණය කෙරෙනු ඇත. බොජුන් හළක සේවය කරන තරුණෙකු හදිසි අනතුරක් හේතුවෙන් රෝහල්ගත කර සිටියදී හමු වූ තරුණ හෙදියක් හා දිගැරෙන අප්රකාශිත ආකර්ශනයක් ගැන කෙටි කතාවකි, පිළිස්සුම් රෝගියා ( පිටු 9 කි )
7- වෙළඳ දැන්වීම් ප්රමුඛ කරගත් වර්තමාන ව්යාපාරික ලෝකයේ ක්රියාකාරකම් හමුවේ තම මානසික සෞඛ්යට ද බලපෑම් වූ නිර්මාණශීලි තරුණයෙකු මුල් කොට ගත් කෙටිකතාවකි, සමනල තින්ත ( පිටු 4කි )
8- විද්යා ව්යාපෘතිය කෙටි කතාවම, අවසන් වන්නේ තරමක විද්යා ව්යාපෘතියක් ලෙසටය. සිල්කන් වැලි හි ශිෂ්යාවන් දෙදෙනෙකු අතර සිදුවන පාසැල් ක්රියාකාරකමක් කෙටි
කතාවට මුල් වී ඇත. කතාන්දරයක් ලෙස විශේෂත්වයක් නැතත්, කතුවරිය භාවිත කොට ඇති පෙරළුම, සහ බොහෝ දේ අඟවන අවසානය, කෙටිකතාවට යම් වටිනාකමක් ගෙන දෙයි.
9- කෑම බීමෙන්, ඉඳුම් හිටුමෙන් සහ වස්ත්රාභරණයෙන් පරිපූර්ණ වූ පමණින්, බිරිඳකට ජීවිතයක් ලැබේ ද ? පුරුෂයා ට පෞද්ගලිකව තමන් ජීවත්වෙන පරිසරයෙන් ලැබෙන පිළිගැනීම පිළිබඳ අවිශ්වාසයක් ඇත්තේ නම්, ඔහු ජීවත්වන මවාගත් ලෝකය සහ බිරිඳ ට නුපුරුදු ලෝකය අතර ගැටුම කෙසේ විසඳේවී ද ? අප සමාජයේ අයෙකු "ගොඩයෙකු" ලෙස ලේබල් කරලීමට දක්ෂය - නැත, අප සමාජය ඉතා සියුම් කාරණා මත හෝ, බෙදුම් සීමා මවා ගැනීමට මාන බලන් සිටිති. මෙම කෙටිකතාවට මුල් වන්නේ "චීන වෙසක් පහනකි".
"ඔය තොරොම්බල් දැන උගත් මිනිසුන්ගෙ ගෙවල්වල එල්ලන්න පුළුවන්ද?" ( 71 පිටුව )
"දැන උගත්කම" සමඟ අප වන් සමාජ වලට පැටෙවෙන බඩුපොදියකි, වැඩි රසඥ්ඥතාවක් ඇති විය යුතු බව. මෙය තරමක අසාධාරණ බලාපොරොත්තුවක් වන්නේ, අප රට දැන උගත් අයගෙන් කිසියම් ප්රතිශතයක් කුඩා කල සිට, සියළු බාහිර ක්රියාකාරකම් වලින් ඈත් ව පොතට ම ගිලී, ඒ තුලින් තම දිවිමග ගොඩ නගා ගැනීම. මට සිතෙනුයේ, මෙම
සංග්රහයේ එන සාර්ථක ම කෙටිකතාව, මෙය බවයි. ( පිටු 9 ක ට නො වැඩි කෙටි කතාවකි )
10- අයෙකු ගේ ජීවිතයේ ඇතිවන අවසනාවන්ත අවදියක් හමුවේ, කබලෙන් ලිපට වැටුණායැයි සිතෙන තරමේ කුඩාවකු හා සබැඳි නිර්මාණයකි. විශ්වාසනීයත්වය සියයට සියයක් ම නොවූවත්, පාඨකයා ඇඳ බැඳ තබා ගැනීමට සමත් කෙටිකතාවකි, රස්නේ ( පිටු 11ක් වූ මෙය, මෙහි එන දීර්ඝතම කෙටිකතාවයි )
11 - මනස නොමේරූ කුඩාවෙකු අලලා ලියැවුණු "බෝපෙත්තා" කෙටි කතාව මෙහි එන වඩාත්ම සංවේදි කෙටිකතාව විය යුතුය. ආදරය පමණක් ඉල්ලා සිටින එම අහිංසකයන්ට නොලැබෙන්නේ ද එයම පමණි. (පිටු 5 1/2 ක කෙටි කතාවකි )
මා මේ එක් එක් කෙටි කතාව ලියැවුණු පිටු ගණන සඳහන් කලේ, කතුවරිය කෙතෙරම් අරපරෙස්සමින් වචන භාවිත කලා ද කියා පෙන්වන්න ටය. පිටු 10 ඉක්මවන්නේ එක් කෙටි කතාවක් පමණි. කෙටි කතා 11 ට ම පිටු 82කි.
පෙරවදනේ ඇය පවසා අත්තේ ඇගේ හොඳ මිතුරු කැළ හේතුවෙන් ම තමන් ලියූ කතා, පොතක් බවට පෙරළුණු බවකි. එය පොතකින් නොනැවති අත්පිටපත් තරඟයක් ජය ගැනීමටත්, ගොඩගේ සම්මාන වලදී වෙසෙස් තරුණ දායකත්වය වෙනුවෙන් විශේෂ සම්මානයෙන් ඇගයීමට ද පාත්ර වීම, ඇගේ අනාගත ලිවීමට දිරිදෙතැයි සිතමු. අනාගතයේ බිහිවිය හැකි නිර්මාණ වෙනුවෙන් ඈ කෙරෙහි බලාපොරොත්තු තබා ගත හැකියැයි විශ්වාස කරමි.
***1/2
ගොඩගේ ප්රකාශනයකි
2019 ප්රකාශ වූ කෙටිකතා සංග්රහයන් කියවීම - 8
No comments:
Post a Comment