මෑත ඉතිහාසයේ අපේ රටෙන් බිහි වූ අග්රගන්ය කලාකරුවෙකු වූ ජයලත් මනෝරත්නයන් පසුගිය ජනවාරු දොළොස් වන දින අභාවප්රාප්ත විය. වේදිකා නාට්ය මගින් මහත් ජනප්රසාදයට පත් වූ එතුමන්ගේ නාට්ය කිහිපයක් නැරඹීමේ භාග්ය මට තිබිණ. තල මල පිපිලා, ගුරු තරුව, ලෝකය තනි යායක් සහ අන්දරේලා මා නැරඹූ ඔහු නිෂ්පාදනය කල සහ රංගන දායකත්වයක් දැක්වූ නාට්යයය. ඔහු රංගනයෙන් පමණක් දායක් වූ වේදිකා නාට්ය කිහිපයක් ද මා නරඹා ඇත - තල මල පිපිලා සහ ගුරු තරුව පොත් ද මා සතුව ඇති. ගජමන් පුවත, සුද්දෙක් ඔබ අමතයි, සහතික නොකල මරණයක්, රාස්ස සහ පරාස්ස මතකයට එන කිහිපයකි. ඊට අමතරව ඔහු ලේඛනයෙන් ද කලා ක්ශේත්රයට සම්බන්ධ වී තිබිණ. දවස තවම තරුණයි නම් වූ නවකතාව ද, මිනිහට නින්ද යන්න ඇති යන කෙටි කතා සංග්රහය ද ඊට අයත් ය. ඔහු ගේ අභාවය වාර්තා වූ දින කියවීම ආරම්භ කල මේ කෙටි කතාව, ඒ විශිෂ්ඨ කලා කරුවාගේ නික්මුණ දිනයේ ඔහු වෙත ලංවීමට දැරූ ප්රයත්නයක් ලෙස දැකිය හැක. මුලින් ම 2006 ප්රකාශයෙන් එළි දුටු මේ සංග්රහයේ මා සතු වන්නේ 2014 නිකුත් වූ දෙවෙනි මුද්රණයයි.
කෙටි කතා සතකින් සපිරි මෙම සංග්රහය, සාමාන්ය ජීවිතයේ හැල හැප්පීම් (අතීතයෙන් දවසක්) , අප රට සාමාන්ය ජනජීවිතය ට පිළිලයක් වූ දේෂපාලනය (මිනිහට නින්ද යන්න ඇති), නගරාශ්රිත මුඩුක්කු වලට ආවේණික ජීවන රටාව ( අපේ ආදරේ කතාන්දරේ ), ගුරු ගෝල සබැඳියාව, වියපත් වීම ( අවපස අඩ සඳ), පියෙකු සහ දරුවන් අතර සබැඳියාව ( නාට්යකරුවා ගමට එයි), කෙටි මාර්ග මගින් සමාජ කීර්තියක් අත් පත් කරගැනීමට යත්න දැරීමත්, එය අසාර්තක වූ විට එහි ආදිනව ( කතුරාගේ කතාව), විවාපත් ජීවිතය ගෙනෙන නිදහසේ සීමා ( පියරත්නගේ කෙටිකතාව ) ආදි ඉසව් රාශියක් ඔස්සේ රචනා වී ඇත. තැනෙක කතා ආර චෙකොෆ් මතකයට නගයි (නිදසුන් - කතුරාගේ කතාව ). සමස්ත වශයෙන් මෙහි රචනා ශෛලිය සරලය, කතා ගලා යෑම් සුගමය. පිටු අසූවකට සීමා වූ මේ සරල ආකෘති වලින් හෙඹි රචනාවන් දවසක් පමණ කාලයක් තුල කියවා හමාර කල හැක (මා සිතා මතා, දිනකට පෑ බාගයකට හෝ ඊට අඩුවෙන් මේ පොත සඳහා වෙන් කරමින් සෙමින් කියවූ බව සැබවි ).
නැසීගිය ඒ විශ්ෂ්ඨ කලා කරුවා නැවත ඇසුරු කිරීමේ මගක් ලෙසත්, එතරම් ශ්රමයක් නො යොදා කියවිය හැකි සරල කෙටි කතා සංග්රහයක් ලෙසත් රස විදිය හැක (ප්රකාශනය - නිර්මල - එනම්,
ජූඩ් ශ්රීමාල් ගේ YMBA යටමහලේ ඇති පොත් සාප්පුවෙන් මිල දි ගත හැකි විය යුතුය ).
කෙටි කතා සතකින් සපිරි මෙම සංග්රහය, සාමාන්ය ජීවිතයේ හැල හැප්පීම් (අතීතයෙන් දවසක්) , අප රට සාමාන්ය ජනජීවිතය ට පිළිලයක් වූ දේෂපාලනය (මිනිහට නින්ද යන්න ඇති), නගරාශ්රිත මුඩුක්කු වලට ආවේණික ජීවන රටාව ( අපේ ආදරේ කතාන්දරේ ), ගුරු ගෝල සබැඳියාව, වියපත් වීම ( අවපස අඩ සඳ), පියෙකු සහ දරුවන් අතර සබැඳියාව ( නාට්යකරුවා ගමට එයි), කෙටි මාර්ග මගින් සමාජ කීර්තියක් අත් පත් කරගැනීමට යත්න දැරීමත්, එය අසාර්තක වූ විට එහි ආදිනව ( කතුරාගේ කතාව), විවාපත් ජීවිතය ගෙනෙන නිදහසේ සීමා ( පියරත්නගේ කෙටිකතාව ) ආදි ඉසව් රාශියක් ඔස්සේ රචනා වී ඇත. තැනෙක කතා ආර චෙකොෆ් මතකයට නගයි (නිදසුන් - කතුරාගේ කතාව ). සමස්ත වශයෙන් මෙහි රචනා ශෛලිය සරලය, කතා ගලා යෑම් සුගමය. පිටු අසූවකට සීමා වූ මේ සරල ආකෘති වලින් හෙඹි රචනාවන් දවසක් පමණ කාලයක් තුල කියවා හමාර කල හැක (මා සිතා මතා, දිනකට පෑ බාගයකට හෝ ඊට අඩුවෙන් මේ පොත සඳහා වෙන් කරමින් සෙමින් කියවූ බව සැබවි ).
නැසීගිය ඒ විශ්ෂ්ඨ කලා කරුවා නැවත ඇසුරු කිරීමේ මගක් ලෙසත්, එතරම් ශ්රමයක් නො යොදා කියවිය හැකි සරල කෙටි කතා සංග්රහයක් ලෙසත් රස විදිය හැක (ප්රකාශනය - නිර්මල - එනම්,
ජූඩ් ශ්රීමාල් ගේ YMBA යටමහලේ ඇති පොත් සාප්පුවෙන් මිල දි ගත හැකි විය යුතුය ).
No comments:
Post a Comment